Vládce světa silničních motocyklů opět potvrdil svou převahu.
Mistrem světa v mistrovství světa v motocyklových závodech se v kategorii MotoGP stal znovu Valentino Rossi. Překvapení se tedy nekonalo. Rossi se stal mistrem světa už podeváté. Valentino Rossi je jedním z nejlepších motocyklových jezdců všech dob. Narodil se 16. února 1979 ve starobylém historickém městě Urbino. Jeho otec Graziano Rossi byl rovněž předním světovým motocyklovým závodníkem. Malý Valentino měl tak kariéru a cíl jasně před sebou. V mistrovství světa debutoval v polovině 90. let jako patnáctiletý. V roce 1996 jako sedmnáctiletý vyhrál svoji první velkou cenu. Bylo to právě u nás v Brně na Masarykově okruhu. Tehdy ovšem málokdo z diváků tušil, že jsou svědky historického okamžiku – prvního triumfu jednoho z nejfenomenálnějších jezdců motocyklové historie. Od samého začátku své závodnické dráhy měl Valentino neuvěřitelné množství fanoušků. Zasloužil se o to nejen jeho dravý, útočný styl, kterým strhával diváky, ale i jeho chování mimo závodiště. Valentino je znám svým smyslem pro humor a věčným nadšeným dětským úsměvem. Člověk by v něm nehledal geniálního závodníka. V roce 1997 vyhrál šampionát v disciplíně do 125 kubických centimetrů. O dva roky později získal mistrovský titul znovu, ale tentokrát už o kategorii výš – v dvěstěpadesátkách.
Vrcholem silničního šampionátu byly ovšem v té době pětistovky. Po zisku titulu ve střední třídě tedy opět přestoupil o třídu výš a opět o dva roky později slavil triumf. To bylo v roce 2001. V tomtéž roce byly pětistovky zrušeny a Rossi se tak stal věčným šampiónem této kubatury.
Místo pětistovek byla zařazena zcela nová kategorie MotoGP, která se stala novou vrcholnou disciplínou motocyklového sportu, jakousi motocyklovou formulí 1.
V MotoGP Rossi vyhrál v letech 2002-2005 čtyři tituly za sebou. V této kategorii byl stejně neporazitelný jako v automobilové formuli 1 té doby Michael Schumacher. Už se zdálo, že Rossiho překonat nelze, ale v letech 2006 a 2007 ital v boji o titul prohrál. Loni však korunu získal zpět a nyní ji obhájil ještě před koncem šampionátu. Je to jeho již devátý titul mistra světa. Není to největší počet titulů v historii. Tento primát dosud drží Giacomo Agostini. Ten však závodil v jiné době a zejména v podstatně menší konkurenci. Třída 500 kubických centimetrů, v níž dosáhl osmi ze svých titulů, sice byla v posledních dvaceti letech své existence vnímána jako vrcholná disciplína motosportu, za Agostiniho časů tak tomu však nebylo a konkurence bývala menší. Nároky na přípravu jezdců i strojů nebyly ani zdaleka takové jako dnes, takže bylo možno závodit v několika kubaturách současně a bojovat o vítězství i tituly v několika kubaturách zároveň. To už dnes není prakticky možné. Jezdci se musejí soustředit jen na jednu disciplínu a věnovat jí absolutní maximum.
Přesto nelze vyloučit, že Valentino Rossi by mohl Agostiniho rekord vyrovnat nebo i překonat. Je to opravdu fenomenální jezdec.