- RubrikaKULTURA

Třetí Svět(láá…) fest vbíhá do cílové rovinky

1.5.2013

Organizační tým rockového festivalu ve Světlé nad Sázavou ladí formu před třetím ročníkem akce. Jako festivalovou headlinerku zvolil vnadnou Olgu Lounovou. Její fanoušci by si tak měli do kalendáře vyznačit datum  8.června.

Krize festivalům nepřeje. Festivalový trh v Česku se bude spíš tenčit. Takové a mnoho dalších zvěstí se asi dva roky šíří českou festivalovou scénou. Světelský rockový festival Svět(láá…) fest ale ukázal, že je možné jít proti proudu. V době velmi složité na získávání finanční zdrojů se povedlo úspěšně zorganizovat dva ročníky festivalu. V těchto dnech organizátoři finišují dokonce už ročník třetí. „Aktuálně potěšíme všechny příznivce naší akce, protože se nám rozběhl předprodej lístků. Ke koupi jsou v síti Ticketportal, a nebo je možné si je zarezervovat na našich stránkách,“ říká zakladatel a hlavní organizátor Petr Domkář.

Kromě předprodeje je také známý kompletní program. Jak už bylo předesláno: hlavním tahákem je letos krásná rockerka Olga Lounová. Sekundovat jí bude skupina Harlej, UDG a rokenroloví El’Brkas. Mladší publikum pak láká Walda gang, který převléká hity Waldemara Matušky do moderního a hlavně svižnějšího kabátu. „Line up festivalu je z hlediska stylů letos mnohem víc pestrý, rozhodně nepůjde jen o rock. Třeba právě Walda gang jsou označovaní jako hard core country. El’Brkas můžeme zařadit do škatulky rock’n’roll-hard rock. Vystoupí taky Black Dolphins, kteří hrají symphonic rock. Takže myslím, že se u nás vyřádí nejen skalní rockeři,“ popisuje novinku v programu Domkář.

Pro pravidelné návštěvníky festivalu je teď v podstatě nejvhodnější doba k zarezervování vstupenky: line up je už kompletně známý a navíc vstupenky jsou za sníženou cenu. V předprodeji stojí 330 Kč, zatímco na místě budou stát 450 Kč. V dohledné době se navíc rozjede informační kampaň, takže je lepší si vstupenky pojistit. „V zásadě pozorujeme, že nám návštěvnost roste. Zatímco první rok jsme měli okolo 1000 návštěvníků, minulý rok už to bylo 1200 návštěvníků. Letos bychom rádi pokořili magickou hranici 1500 návštěvníků,“ uzavírá Petr Domkář a dodává: „To, že nám roste návštěvnost je dané jednak tím, že lidé ve Světlé a v okolí v podstatě nemají moc možností, kam vyrazit se bavit. Druhá zásadní věc ohledně návštěvnosti pak je, že musíte udržet standard. Kdybychom prvním ročníku nasadili laťku nízko, v druhém ročníku by lidé nepřišli. To samé je to i v druhém ročníku, kdy myslím, že jsme laťku péče o návštěvníky posunuli výš. Samozřejmě i letos můžeme slíbit, že bude dostatek stánků, sociálních zařízení a hlavně, že bude zase na co se koukat a hlavně, co slyšet.“

Za to, že se už třetí rok může Svět(láá…) fest konat patří dík i partnerům: městu Světlá nad Sázavou, firmě Probas a Glasspo Pospíšil, které festival podporují od úplných začátků. Dále také firmě Epson,  MB comp, Pilsner Urquell, Radegastu, Birellu, České spořitelně, Kooperativě, Trafice Šrámek, firmě Tost, Air clearing technologies, Red Bullu a Tickeportalu. Mediálním partnerem je Hitrádio Vysočina.

Podobné články