- Rubrika

Nemyslete! Reklama to zvládne za vás..

9.11.2008

Monotónní součást našich pestrých životů nebo důmyslná zbraň obchodu? Co je reklama?

Definice říká: „Reklama je jakákoliv placená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje.“ Tahle věta zní celkem nevinně, nemyslíte? Zdání ale mnohdy klame. Pokud pomineme všechny osvědčené nelegální způsoby, jak vydělat peníze, zaujímá právě reklama nejvyšší místo na pomyslném žebříčku toku peněz celého světa. Vede i před alkoholovým a tabákovým průmyslem. Je to i v celku logické, při dnešní konkurenci se bez reklamy neobejde žádný prosperující obchod. Vždyť… Co byste si raději pořídili domů, motorovou pilu od Oldy z Kotěhůlek nebo motorovou pilu Mountfield úspěšně testovanou na všech druzích dřeva?

Reklama však může i hezky pobavit. Některé z nich vás rozesmějí svou blbostí. Například v Teleshopingu vám chlapík nabízí úžasný hrnec za nádherně přemrštěnou cenu, ovšem to není všechno. Postupně vám přidá i pánvičku, abyste věděli, že vás nechce šidit. Druhý hrnec zdarma jestli zavoláte do deseti minut a k tomu ještě úžasné prkénko jako bonus. Pokud však zavoláte ihned, dostanete i celou jeho kuchyni s manželkou a to se vyplatí! Smích mě ale po chvíli přejde, vždyť i tahle reklama z něčeho musí žít, takže nakonec si to přece jen někdo koupí. Ty ostatní vtipné reklamy mají i myšlenku. I po letech mi pokaždé vyloudí úsměv na tváři holčička s kouzelnou větou: „Nene, já nemusim, já už ho vidim!“

Nakonec stejně každému z nás reklamní společnosti již dávno vybraly nejlepší a nejlevnější auto na světě, vodu, která za vás hubne, a prací prášek, co se dokonce i sám nasype. Není ani důvod proč namáhat šedou kůru mozkovou nad otázkou peněz, můžete si přece vzít nejvýhodnější doživotní půjčku na trhu.

Jan Píša

V současné době jsem studentem ČVUT v Praze na fakultě informačních technologií. K mým koníčkům patří sport, psaní literatury, publicistických článků, fotografování, tvorba grafiky a webových stránek.