- RubrikaKULTURA

ILLE sbírají skvělé recenze a chystají se na křest

11.9.2013

Debutové album kapely ILLE „Ve tvý skříni“ boduje jak u posluchačů, tak u hudebních kritiků. Deska už druhým týdnem vévodí žebříčku prodejnosti na Supraphonline.cz, na iTunes je aktuálně druhou nejprodávanější českou nahrávkou a v hitparádě IFPI patří do TOP 20.

Už příští týden se navíc dočkáme také slavnostního křtu, který proběhne ve čtvrtek 19. 9. v pražském Paláci Akropolis. Stane se tak v rámci pravidelné koncertní série Euroconnections, přičemž hosty večera budou Márdi z Vypsané fiXy, Jaromír Švejdík, který se podílel na debutovém EP ILLE „V rekvizitách“ z roku 2010, a také švédsko-německá kapela It’s a Musical.

Ta se v Praze představí úplně poprvé a – jak uvádějí pořadatelé z Paláce Akropolis – „s ILLE je spojuje hravost i chytré melodie“. Hravost, chytrost, ale i svébytná poetika, opravdovost nebo působivá atmosféra jsou ostatně hlavními devizami „Ve tvý skříni“ i podle odborných kritiků, kteří při recenzování debutu kapely okolo Olgy Königové (Obří broskev) body, procenty či hvězdičkami rozhodně nešetří. „Kdo si všiml před lety EP „V rekvizitách“ a nebo sleduje i další tvorbu Olgy Königové, věděl, že v její skříni ošklivé věci nenajde. Ale až když ji pootevřete a dostanou se na světlo, zjistíte, jak moc krásné jsou…

Právě díky deskám, jako udělali ILLE, přestává být pop sprostým slovem, ale velmi příjemným společníkem. Milým, chytrým a hlavně opravdovým, bez blejskavýho alobalu,“ napsal například Honza Průša z Musicserveru, který dal desce 9 z 10.

Ondřej Bezr z iDnes.cz, kde album dostalo 85%, si pro změnu všímá, že „zpěv Olgy Königové je podobného rodu jako třeba projev Lenky Dusilové, obě zpěvačky spojuje nejen nestylizovaný, přirozený výraz, ale i podobná barva hlasu. Se zvukem, který je dílem osvědčeného producenta Dušana Neuwertha a v němž se ladně doplňují folkrockově strunná aranžmá s jemně tepající elektronikou a teple syntetickými zvukovými prostory si tento zpěv vyloženě notuje.“

Vše výše zmíněné pak shrnuje Josef Martínek z Koule.cz, který „Ve tvý skříni“ ohodnotil 90% a recenzi zakončil větou: „Olga Königová a její pomocníci mají na svědomí (zatím) nejlepší české album roku 2013.“

Účast na křtu alba ve čtvrtek 19. 9. v Paláci Akropolis by tedy měla být pro všechny příznivce kvalitní české hudby takřka povinností a to nezávisle na tom, zdali již desku slyšeli nebo jsou tvorbou ILLE dosud nepolíbení. Vstupenky na koncert jsou v prodeji v pokladně Paláce Akropolis do 18. 9. za 190,- Kč, na místě pak bude cena 250,- Kč.

Další info ke koncertu najdete zde: http://www.palacakropolis.cz/program/2013-09-19