- RubrikaNEWS

ECO – WORLD – Zelení obři II.

25.4.2011

Vítejte opět u dalšího dílu ECO-WORLDu. Předem bych se chtěl omluvit za zpoždění, ale technický problém mi nedovolil přivést tento díl na světlo světa v neděli jak je obvyklé pro tento seriál. Doufám, že sem tím nikoho nezklamal a slibuji, že se pokusím dalším takovým situacím předejít.

Ale dost mluvení a pojďme se podívat na další tři osobnosti nekompromisně spjaté s oblastí životního prostředí a ekologie.

Blake Mycoskie

Za pouhé čtyři roky,  daroval více než milion párů  bot dětem v nouzi po celém světě. Revoluční myšlenka darování párů bot za každý prodaný pár se velmi osvědčil. Průkopnické TOMS boty se staly v 21. století samozřejmostí pro hollywoodské hvězdy, sportovce ale I prosté lidi. Všichni tito lidé mají ještě o něco lepší pocit z těchto bot než jen pohodlí, protože tím přispějí jedním párem bot, těm, kteří to nejvíce potřebují. Velmi pohodlné plátno TOMS, je inspirováno  tradiční argentinskou obuví alparagata, které mají symbolizovat romantickou představu, že filantropie je opravdu obohacující. Zážitky a příběhy Blaka jsou citově podbarveny jeho vlastní duší, protože on je hlavním šiřitelem myšlenky o pomoci mezi své klienty, kteří každým novým párem uchrání někoho od toho, aby musel chodit bos. Tímhle jednáním dělá filantropa z každého kdo si u něj boty koupí. A proto se na závěr hodí říct: “Vzhůru do toho TOMS a Blaku”

David de Rothschild

Dobrodružný ekolog je dědicem z největších světových bohatství. Nicméně v březnu 2010 nastoupil na palubu Plastiki, katamaránu z 12.500 plastových lahví a strávil 100 dnů plavbou přes Pacifik, ze San Franciska do Sydney, ve snaze inspirovat jednotlivce, společenství a podniky snížit a zmenšit ekologickou stopu a  opětovně používat a recyklovat více přírodních zdrojů. Poselství, které se snažil tímto předat, spočívalo právě v tom, že katamarán byl vyroben z plastových lahví. Do té doby se nikdo z širokého publika, které sledovalo jeho cestu, neměl tušení o šokujících faktech, které jsou podrobně popsány na Plastiki blogu  – myplasitiki.com. V této obdivuhodné plachetní křížové výpravě, měl vizionář na své straně malý štáb a také samozřejmě sponzory – firmy Hewlett Packard a IWC. Tato mise měla předznamenat myšlenku, že je čas jednat nyní, protože ČAS NEÚPROSNĚ BĚŽÍ!

Gisele Bündchen

Brazilská supermodelka ve spolupráci s OSN Goodwill Ambasadors  se věnuje ochraně Amazonských deštných pralesů. Gisele daruje procento zisků z módní řady jejich sandálů, Ipanema Gisele Bundchen. Dále propůjčuje svou tvář mnoha charitativním a humanitárním kampaním. Momentálně je hlavní tváří kampani „Já jsem Afričen“ v níž vystupuje proti nedostatku pozornosti věnované prevenci HIV a Africe. Již několikrát na účet této problematiky prohlásila: „Musíme jednat teď, aby každá budoucí generace měla ty stejné možnosti, jako máme nyní my. Země je matkou všeho co kolem sebe vidíme a proto je nutné ji chránit za jakýchkoliv okolností“.

foto: papermag.com, telegraph.co.uk, blesk.cz