- Rubrika

Co chtějí medvědi?

29.10.2009

V pondělí se konal happening ledních medvědů před Pražským hradem. Několik desítek lidí v maskách a kostýmech ledních medvědů přišlo demonstrovat za neznámou věc před sídlo prezidenta republiky. O co jim šlo? To nikdo neví. Nejspíš ani lední medvědi ne.

Někteří z medvědů měli v rukou transparenty týkající se globálního oteplování. Zda přišli podpořit pana prezidenta v jeho boji proti teorii globálního oteplování nebo proti němu protestovat, není známo. Z charakteru demonstrace to nebylo zřejmé.

Druhý den se objevili medvědi před právnickou fakultou v Plzni a opět demonstrovali. Tentokrát nejspíš za to, aby bylo umožněno ledním medvědům také získávat rychlotituly.

Měli zde v rukou vtipné transparenty vysmívající se této dnes mediálně nejpropíranější vysoké škole v republice.

O co ale doopravdy medvědům jde? Mohli bychom se jich zeptat, ale obávám se, že oni sami to nevědí. Rozhodli se medvědi přijet z Grónska do České republiky, aby tady napravovali špatnosti? Nebo je to turistický výlet?

Mohlo by jít o recesi nějakých studentů. Jenže na to je akce příliš organizačně komplikovaná a hlavně nákladná. Ušít nebo si vypůjčit desítky kostýmů je drahá záležitost. Pochybuji, že by Petr Čtvrtníček tak zbohatl, aby podobný happening byl schopen uspořádat. Ještě tak učni z oboru oděvní tvorba. Ale že by byl kolektiv několika desítek učňů tak cílevědomý, že by náročnou organizaci zvládl?

Politická strana ani jiná ideologická organizace za tím stát nebude. To by medvědi nemlžili a jasně deklarovali své požadavky a postoje.

Myslím si, alespoň je to podle mě nejpravděpodobnější možnost, že jde o reklamní akci. Medvědi mají za úkol propagovat nějaký produkt. Politických témat probíraných v médiích využili jen k tomu, aby se do médií dostali a upozornili tak na sebe. Mohla by to být reklama na nějaký produkt, který by měl oslovit mladé publikum nebo děti. Třeba nanuk, nová TV stanice, mobilní operátor nebo třeba i komediální film. Zatím nevíme, ale pokud je má teorie správná, brzy se to dozvíme. Jako typ reklamní kampaně je to ostatně nápadité, vtipné, roztomilé a nápad s využitím mediálně probíraných témat za účelem získání publicity je přímo božský. Jestli je to opravdu reklamní kampaň, ten, kdo ji vymýšlel, odvedl dobrou práci.